Beneficiile iodului pentru organism – top 9 alimente care contin iod

0

Multi dintre noi nu stiu cat de important este iodul pentru ca organismul nostru sa se dezvolte normal, dar si cat de grava este lipsa acestuia.

Iodul este un element vital in organism. 60% din iodul din organismul uman se afla in glanda tiroida. Cantitatea zilnica recomandata de iod este de 0.15 mg pe zi pentru majoritatea adultilor. Pentru femeile insarcinate sau pentru cele care alapteaza, se creste cantitatea de iod. (1)

In tarile Europene, aproximativ o treime din populatie este expusa riscului de deficienta de iod.

Consecinte?

Acest lucru duce la umflarea glandei tiroide, iar consecintele sunt:

  • Oboseala;
  • Slabiciune musculara;
  • Cresterea in greutate.

Deci ce beneficii are iodul in organism?

1.Iti da energie

Iodul asigura consumarea eficienta a caloriilor, fara ca acestea sa fie depozitate ca exces de grasime.

2.Esti mai frumos si mai sanatos!

Parul si piealea ta vor fi mai frumoase, mai sanatoase si mai stralucitoare. De asemenea, iodul joaca un rol important si pentru sanatatea ta dentara.

3.Sistem imunitar mai puternic

Cu ajutorul iodului stimulezi activitatea antioxidantilor in organism si previi boli precum: cancerul sau boli de inima.

4.Previne moartea la nastere a copiilor

Femeile insarcinate au nevoie de o cantitate potrivita de iod pentru ca fatul sa se dezvolte sanatos si corect. De asemenea, iodul previne si existenta nasterilor de copii morti sau chiar slab dezvoltati. Iodul este sanatos si pentru laptele matern.

In ce alimente gasim iod?

1.Fasole Lima

Fasolea Lima este bogata in fier si este o sursa excelenta de proteine vegetale si de carbohidrati complecsi cu ardere lenta. O cana de fasole Lima gatita contine 10% din cantitatea zilnica de iod de care avem nevoie.

Fasolea Lima este si o sursa bogata de fibre, magneziu si acid folic, facandu-le foarte sanatoase pentru inima.

2.Prune uscate

Prunele uscate sunt o sursa excelenta de iod. 5 prune uscate asigura 9% din cantitatea zilnica de iod de care avem nevoie. Prunele sunt bogate in vitamine si in substante nutritive si contribuie la imbunatatirea sanatatii inimii si la scaderea riscului de aparitie a cancerului de colon.

De asemenea, prunele sunt satioase si te ajuta sa scazi pofta de mancare.

3.Oua

Iodul se gaseste in galbenusul oului. In medie, un ou ofera aproximativ 16% din cantitatea zilnica recomanda de iod. Bineinteles, aceasta valoare poate sa varieze.

4.Ton

Tonul este bogat in proteine si in iod. In plus, este o sursa excelenta de potasiu, fier si vitamina B. 85g de ton inseamna 11% din valoarea zilnica de iod de care avem nevoie.

5.Creveti

Crevetii sunt bogati in proteine, in iod si in vitamina B12, seleniu si fosfor. 85g de creveti inseamna 23% din cantitatea zilnica de iod de care organismul nostru are nevoie.

Mai putem gasi iod in alimente precum:

6.Sare iodata;
7.Lactate (o cana cu lapte contine 59%–112% din valoarea zilnica necesara de iod);
8.Cod (85g de cod inseamna 42%-66% din valoarea zilnica necesara de iod);
9.Alge marine.

AGROHERBS VA RECOMANDA:

7 Efecte pozitive ale consumului de magneziu

De ce este bine sa includem pestele in dieta noastra zilnica

Care sunt cele 8 tipuri de zahar si cum le folosim corect

Citeste primul stirile in Google Play, descarca aplicatia si aboneaza-te pentru a fi la curent cu noutatile noastre: 

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

Comentarii

Distribuie.