Beneficiile iodului pentru organism – top 9 alimente care contin iod

0

Multi dintre noi nu stiu cat de important este iodul pentru ca organismul nostru sa se dezvolte normal, dar si cat de grava este lipsa acestuia.

Iodul este un element vital in organism. 60% din iodul din organismul uman se afla in glanda tiroida. Cantitatea zilnica recomandata de iod este de 0.15 mg pe zi pentru majoritatea adultilor. Pentru femeile insarcinate sau pentru cele care alapteaza, se creste cantitatea de iod. (1)

In tarile Europene, aproximativ o treime din populatie este expusa riscului de deficienta de iod.

Consecinte?

Acest lucru duce la umflarea glandei tiroide, iar consecintele sunt:

  • Oboseala;
  • Slabiciune musculara;
  • Cresterea in greutate.

Deci ce beneficii are iodul in organism?

1.Iti da energie

Iodul asigura consumarea eficienta a caloriilor, fara ca acestea sa fie depozitate ca exces de grasime.

2.Esti mai frumos si mai sanatos!

Parul si piealea ta vor fi mai frumoase, mai sanatoase si mai stralucitoare. De asemenea, iodul joaca un rol important si pentru sanatatea ta dentara.

3.Sistem imunitar mai puternic

Cu ajutorul iodului stimulezi activitatea antioxidantilor in organism si previi boli precum: cancerul sau boli de inima.

4.Previne moartea la nastere a copiilor

Femeile insarcinate au nevoie de o cantitate potrivita de iod pentru ca fatul sa se dezvolte sanatos si corect. De asemenea, iodul previne si existenta nasterilor de copii morti sau chiar slab dezvoltati. Iodul este sanatos si pentru laptele matern.

In ce alimente gasim iod?

1.Fasole Lima

Fasolea Lima este bogata in fier si este o sursa excelenta de proteine vegetale si de carbohidrati complecsi cu ardere lenta. O cana de fasole Lima gatita contine 10% din cantitatea zilnica de iod de care avem nevoie.

Fasolea Lima este si o sursa bogata de fibre, magneziu si acid folic, facandu-le foarte sanatoase pentru inima.

2.Prune uscate

Prunele uscate sunt o sursa excelenta de iod. 5 prune uscate asigura 9% din cantitatea zilnica de iod de care avem nevoie. Prunele sunt bogate in vitamine si in substante nutritive si contribuie la imbunatatirea sanatatii inimii si la scaderea riscului de aparitie a cancerului de colon.

De asemenea, prunele sunt satioase si te ajuta sa scazi pofta de mancare.

3.Oua

Iodul se gaseste in galbenusul oului. In medie, un ou ofera aproximativ 16% din cantitatea zilnica recomanda de iod. Bineinteles, aceasta valoare poate sa varieze.

4.Ton

Tonul este bogat in proteine si in iod. In plus, este o sursa excelenta de potasiu, fier si vitamina B. 85g de ton inseamna 11% din valoarea zilnica de iod de care avem nevoie.

5.Creveti

Crevetii sunt bogati in proteine, in iod si in vitamina B12, seleniu si fosfor. 85g de creveti inseamna 23% din cantitatea zilnica de iod de care organismul nostru are nevoie.

Mai putem gasi iod in alimente precum:

6.Sare iodata;
7.Lactate (o cana cu lapte contine 59%–112% din valoarea zilnica necesara de iod);
8.Cod (85g de cod inseamna 42%-66% din valoarea zilnica necesara de iod);
9.Alge marine.

AGROHERBS VA RECOMANDA:

7 Efecte pozitive ale consumului de magneziu

De ce este bine sa includem pestele in dieta noastra zilnica

Care sunt cele 8 tipuri de zahar si cum le folosim corect

Citeste primul stirile in Google Play, descarca aplicatia si aboneaza-te pentru a fi la curent cu noutatile noastre: 

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

Comentarii

Distribuie.

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

Necesare

Aceste cookie-uri sunt esențiale pentru a vă oferi servicii disponibile prin serviciile noastre și pentru a vă permite să utilizați funcțiile sale. De exemplu, vă permit să vă conectați la zonele securizate ale serviciilor noastre și să ajutați rapid conținutul paginilor pe care le solicitați să le încărcați. Fără aceste cookie-uri, serviciile pe care le-ați solicitat nu pot fi furnizate și le folosim numai pentru a vă oferi aceste servicii.

Targetare si Publicitate

Aceste module cookie urmăresc obiceiurile dvs. de navigare pentru a ne permite să afișăm publicitatea care este mai probabil să vă intereseze. Aceste module cookie utilizează informații despre istoricul navigării pentru a vă grupa cu alți utilizatori care au interese similare. Pe baza acestor informații și cu permisiunea noastră, agenții de publicitate terță parte pot plasa module cookie pentru a le permite să afișeze anunțuri pe care le considerăm relevante pentru interesele dvs. în timp ce vă aflați pe site-uri terțe. Aceste cookie-uri stochează, de asemenea, locația dvs., inclusiv latitudinea, longitudinea și ID-ul regiunii GeoIP, ceea ce ne ajută să vă prezentăm știri specifice locale și permite serviciilor noastre să funcționeze mai eficient. Puteți dezactiva cookie-urile care vă amintesc obiceiurile dvs. de navigare și vizați publicitatea vizată la adresa http://www.youronlinechoices.com/ro/optiunile-mele. Dacă alegeți să eliminați module cookie direcționate sau publicitare, veți vedea în continuare anunțuri, dar este posibil ca acestea să nu fie relevante pentru dvs. Chiar dacă alegeți să eliminați modulele cookie de la companiile listate la linkul de mai sus, nu toate companiile care difuzează publicitate comportamentală online sunt incluse în această listă, astfel încât este posibil să primiți în continuare cookie-uri și anunțuri personalizate de la companii care nu sunt listate.

Analytics

Altele