7 Efecte pozitive ale consumului de magneziu

0

Magneziul este un mineral care ofera o multime de beneficii organismului nostru. Aproape fiecare organ din corpul nostru il foloseste diferit, avand diferite functii in corpul nostru: controlează procentul diferitelor suplimente importante pentru corpul nostru, cum ar fi calciu, potasiu si zinc. Magneziul are un rol important in producerea energiei si metabolismului.

Acest mineral se gaseste in legumele verzi, seminte, nuci si leguminoase si este important sa fie consumat zilnic, altfel, deficitul de magneziu poate duce la diverse probleme de sanatate, cum ar fi: creste riscul de aparitie a unor probleme cardiovasculare, osteoporoza si hipertensiune arteriala.

Un nivel scazut de magneziu in organism este caracterizat prin scaderea tensiunii arteriale, convulsii, insomnie, ritm cardiac neregulat, anxietate, sindrom de picioare nelinistite, slabiciune a muschilor, migrena, greata si varsaturi.

Dupa cum puteti vedea, magneziul este esential pentru buna functionare a corpului nostru. Deci, sa aflam mai multe despre beneficiile acestui mineral pentru sanatatea noastra.

BENEFICIILE MAGNEZIULUI ASUPRA SANATATII NOASTRA

1.Sanatatea inimii

Magneziul controleaza hipertensiunea, reducand astfel riscul bolilor cardiovasculare. Mai mult decat atat, poate preveni un atac de cord. Un studiu a aratat ca 100 mg de magneziu zilnic poate reduce riscul de infarct miocardic cu 8%.

2. Migrenele

Migrenele se caracterizeaza prin durere severa si intolerabila de cap, care va impiedica sa va desfasurati activitatile zilnice. Este demonstrat stiintific ca fiecare persoana care sufera de o migrena are un deficit de magneziu.
Pentru a preveni migrenele sunt necesare 600 de miligrame de magneziu pe zi. Inainte de a lua aceasta cantitate din suplimente adresati-va medicului dumneavoastra deoarece aceasta doza este mai mare decat limita obisnuita.

3. Sanatatea oaselor

Magneziul, calciul si vitamina D sunt esentiale pentru scaderea riscului de osteoporoza. Magneziul joaca un rol important in structura oaselor. Osteoporoza este o problema comuna cu care se confrunta femeile in perioada postmenopauza si este asociata cu un nivel scazut de magneziu in organism.
Acesta este un motiv important pentru care ar trebui sa cresteti consumul de magneziu din dieta dumneavoastra.

4. Previne depresia

Conform multor studii, magneziul este strans legat de buna functionare a creierului si poate lupta eficient cu depresia.
Mai mult, magneziul este foarte benefic pentru persoanele care sufera deja de depresie. Se recomanda sa luati magneziu la fiecare masa si inainte de a dormi.

5. Previne diabetul de tip II

Alimentele bogate in magneziu pot reduce riscul de diabet, deoarece magneziul poate regla in mod eficient glucoza din organism.
Prin urmare, consumul regulat de alimente bogate in magneziu si suplimente poate preveni in mod semnificativ dezvoltarea diabetului zaharat.

6. Diminueaza simptomele Sindromului Premenstrual (PMS)

Unele studii au aratat ca magneziul poate fi foarte benefic pentru tratarea simptomelor PMS. Luati acest mineral inainte de ciclul menstrual pentru a trata retentia de lichide, modificarile de dispozitie, umflarea, depresia, durerile de cap si disconfortul general.

7. Previne anumite tipuri de cancer

Consumul regulat de magneziu este strans legat de riscul redus al cancerului de colon. Se crede ca daca veti consuma zilnic magneziu va fi mai putin probabil sa dezvoltati un cancer de colon. Insa studiile pe aceasta tema sunt in continua desfasurare.

DE UNDE NE LUAM MAGNEZIUL? ALIMENTE CARE CONTIN MAGNEZIU

Magneziul se gaseste in cereale, multe plante si alimente de origine animala. Se recomanda consumul a 400-420 mg pe zi. Legumele cu frunze verzi, semintele si fructele cu coaja lemnoasa sunt, de asemenea, o excelenta sursa de magneziu.

Daca veti consuma o ceasca din aceste substante nutritive, veti furniza corpului dumneavoastra cantitatea zilnica recomandata de acest mineral.

Daca doriti sa cresteti consumul de magneziu, asigurati-va ca dieta Dvs include:

  • nucifere: alune. migdale, arahide, caju, seminte de pin, fistic
  • seminte de: dovleac, floarea-soarelui, in si susan
  • leguminoase: soia, fasole, mazare, soia verde sau edamame
  • spanac, frunze de sfecla, varza, kale
  • ovaz, cereale, faina de grau integral
  • lactate: lapte si iaurt
  • ton, quinoa, tofu
  • cacao, ciocolata,banane
  • ierburi, condimente si alge marine cum ar fi, marar, salvie, coriandru, busuioc, seminte de fenicul, de mustar uscat, tarhon, chimen si mac

Puteti adauga in dieta Dvs si suplimente pe baza de magneziu, insa doar cu recomandarea medicului Dvs.

AGROHERBS VA RECOMANDA:

De ce e importanta hidratarea nucilor si semintelor inainte de consum

9 Alimente care lupta impotriva depresiei mai bine decat medicamentele

Vegan? Iata 10 surse de proteine vegetale

Sfecla rosie si beneficiile ei pentru sanatatea noastra

sursa articol: www.healthandhealthyliving.com

Comentarii

Distribuie.