10 Trucuri pentru o viata sanatoasa care ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica

0

Cu totii ne dorim o viata sanatoasa si echilibrata, insa cati dintre noi suntem dispusi sa renuntam la acele obiceiuri alimentare care nu ne fac bine?

Daca v-am spune ca o viata sanatoasa si echilibrata nu trebuie sa fie plina de sacrificii alimentare? Nici pe departe, totul este permis, atat timp cat stim sa pastram echilibru. Mai jos am intocmit o lista de 10 trucuri care ar trebui sa faca parte din viata noastra de zi cu zi si care ne va asigura echilibrul de care avem nevoie cu totii. Echilibrul vine dintr-o alimentatie sanatoasa, iar o alimentatie sanatoasa poate fi obtinuta cu usurinta.

1. Gateste totul de la zero

Gatitul este, poate, cea mai importanta deprindere pe care o poti invata in viata. Astfel, ai control deplin asupra ingredientelor din mancarea ta.

2. Mananca echilibrat

Scopul nostru trebuie sa fie o dieta echilibrata, care sa contina fiecare dintre grupele de alimente, in proportiile corecte.

3. Varietatea este cheia

Umple-ti dieta cu o gama larga de fructe, legume, carne slaba, peste, oua, legume uscate, nuci, seminte, cereale integrale si lactate care au in mod natural un continut scazut de grasimi. Daca vorbim de fructe și legume, culorile diferite asigura organismului nutrienti diferiti, de care acesta are nevoie pentru a ramane puternic si sanatos – nu doar legumele verzi sunt bune pentru tine!

4. Incearca sa intelegi ceea ce mananci

Fa un efort pentru a afla mai multe despre mancarea pe care o consumi – noi toti trebuie sa intelegem de unde vine mancarea dar si modul in care aceasta afecteaza organismul nostru.

5. Consuma calorii cu valori nutritive

Asigura-te ca cea mai mare parte din aportul energetic provine din calorii cu valori nutritive, care ofera corpului substante nutritive cum ar fi vitamine, minerale, proteine, fibre si grasimi bune. Evita caloriile goale.

6. Nu sari peste micul dejun

Micul dejun iti trezeste metabolismul si te ajuta sa fii alert si treaz pe tot parcursul zilei. Asigura-te ca intotdeauna mananci un mic dejun nutritiv si sanatos, care sa conteze.

7. Citeste etichetele cu atentie

Este important sa stim sa citim in mod corect etichetele de pe ambalaje. Fiti constienti de marimea portiilor recomandate, de zaharul, sarea si continutul de grasimi saturate. Tineti minte ca nu toate E-urile sunt rele, dar prea multe sunt adesea un semn rau.

8. Bea mai multa apa

Apa este esentiala in dieta noastra zilnica. Bea multa apa si evita caloriile goale din bauturile carbogazoase, bauturile energizante sau sucurile cu adaos de zahar. Nu bea caloriile, mananca-le!

9. Fii activ

Miscarea este un factor extrem de important pentru o viata sanatoasa, asa ca incearca sa fii cat de activ poti.

10. Dormi bine

Asigura-te ca dormi suficient – un somn bun este esential pentru o viata sanatosa si iti afecteaza direct capacitatea de invatare, de crestere si de a fi activ. In timp ce dormim, organismul nostru are suficient timp sa se repare si regenereze acolo unde e cazul.

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

Comentarii

Distribuie.