15 Alimente anti-microbi pe care trebuie sa le consumi – Partea a II a

0

Dragi cititori, astazi continuam lista cu cele 15 alimente anti-microbi, pe care este bine sa le consumam pentru a fi aparati importiva diverselor bacterii si a ne pastra sanatatea.

6. KIWI

Un kiwi mancat zilnic acopera necesarul de vitamina C de care are nevoie organismul nostru pentru a putea actiona pe toate fronturile: stimularea imunitatii, favorizarea absorbtiei fierului (benefic anti-oboseala), facilitarea cicatrizariisi protejarea celulelor de radicalii liberi.

MODALITATI DE CONSUM

Fructele de kiwi se consuma crude, pentru a nu distruge vitamina C, care este foarte sensibila la caldura. Le puteti consuma in salate de fructe, sau ca atare. Profitati de sezonul lui – noiembrie si aprilie – si bucurati-va de vitaminele pe care le contine.

Doza optima este de un fruct pe zi, in combinatie si cu alte fructe bogate in vitamine, cum ar fi portocalele, grapefruit, mango si altele.

7. PESTELE GRAS – PAZNICUL INIMII

Acizii grasi Omega 3 sunt extrem de necesari pentru buna functionare a sistemului cardiovascular, dar au si efect antiinflamator, care provine numeroase maladii. Acestia se gasesc in anumite uleiuri vegetale (de rapita sau de nuca) si in toti pestii grasi, In plus, pestii grasi contin si vitamina D, destul de rara in alimentatie si importanta pentru activitatea sistemului imunitar.

MODALITATI DE CONSUM

Cei mai sanatosi sunt pestii proaspeti, dar sunt buni si cei din conserve. Optati pentru pestii grasi maruntiti, precum macroul, sardinele sau heringul, care sunt poluati mai putin decat pestii mari.

Ideal este sa consumati peste de 1-2 ori pe saptamana.

8. IAURTUL – REGELE INTESTINELOR

Un pahar de iaurt natural contine miliarde de bacterii vii, bune, numite probiotice, inexistente in iaurturile din comert, care sunt preparate la 80 de grade, producand moartea acestor bacterii. Iaurturile „adevarate” favorizeaza digestia, stimuleaza tranzitul intestinal si intaresc imunitatea. Incercati sa faceti singuri iaurt natural, in casa, sau gasiti o sursa de incredere la tara, de unde sa puteti cumpara.

MODALITATI DE CONSUM

Iaurtul proaspat trebuie consumat rapid, deoarece numarul probioticelor scade cu timpul. ll puteti asocia si cu alte alimente bogate in probiotice (ca bananele, orzul sau ovazul) si fibre speciale, pe care bacteriile bune le folosesc pentru a se dezvolta. Ideal este sa consumati astfel de iaurtui de 1-2 ori pe zi.

9. MERISOARELE

Aceste fructe de origine canadiana, cu un gust dulce-acrisor, contin antioxidanti cu o eficienta demonstrata in prevenirea si tratarea infectiilor urinare, impiedicand fixarea bacteriilor E.Coli pe peretii vezicii urinare.

MODALITATI DE CONSUM

La noi se gasesc mai ales sub forma uscata. Acestea inlocuiesc stafidele in salate sau muesli, dar cea mai mare eficienta o au atunci cand se inmoaie in apa (se lasa la frigider, intr-un vas cu apa) si se adauga zilnic in iaurt cate o lingurita. Le puteti consuma si ca atare, intre mesele de dimineata, cand simtiti nevoia sa rontaiti ceva. Doza optima este de 2-3 lingurite de fructe uscate de merisoare in fiecare dimineata.

10. SUCUL DE RODIE

Rodiile contin o cantitate mare de molecule antioxidante, care actioneaza in sinergie. Acestea au starnit interesul cercetatorilor pentru actiunea lor antiinflamatoare si anticancer. Sucul este mai interesant decat fructul intreg, pentru ca prin stoarcere se extrag si antioxidantii existenti in membrane.

MODALITATI DE CONSUM

Cel mai bine este sa realizati sucul acasa, folosind o centrifuga, iar apoi sa-l diluati cu apa pentru a-i mai reduce din aciditate. Sucurile de rodie din comert au un adaos mare de zahar, de accea nu sunt foarte indicate. Ideal este sa beti un pahar de suc de rodie in fiecare dimineata, daca nu puteti si de 2-3 pe saptamana este foarte bine.

Partea I a articolului 15 Alimente anti-microbi pe care trebuie sa le consumi o gasiti AICI iar partea a III a o gasiti AICI.

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

Comentarii

Distribuie.

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

Necesare

Aceste cookie-uri sunt esențiale pentru a vă oferi servicii disponibile prin serviciile noastre și pentru a vă permite să utilizați funcțiile sale. De exemplu, vă permit să vă conectați la zonele securizate ale serviciilor noastre și să ajutați rapid conținutul paginilor pe care le solicitați să le încărcați. Fără aceste cookie-uri, serviciile pe care le-ați solicitat nu pot fi furnizate și le folosim numai pentru a vă oferi aceste servicii.

Targetare si Publicitate

Aceste module cookie urmăresc obiceiurile dvs. de navigare pentru a ne permite să afișăm publicitatea care este mai probabil să vă intereseze. Aceste module cookie utilizează informații despre istoricul navigării pentru a vă grupa cu alți utilizatori care au interese similare. Pe baza acestor informații și cu permisiunea noastră, agenții de publicitate terță parte pot plasa module cookie pentru a le permite să afișeze anunțuri pe care le considerăm relevante pentru interesele dvs. în timp ce vă aflați pe site-uri terțe. Aceste cookie-uri stochează, de asemenea, locația dvs., inclusiv latitudinea, longitudinea și ID-ul regiunii GeoIP, ceea ce ne ajută să vă prezentăm știri specifice locale și permite serviciilor noastre să funcționeze mai eficient. Puteți dezactiva cookie-urile care vă amintesc obiceiurile dvs. de navigare și vizați publicitatea vizată la adresa http://www.youronlinechoices.com/ro/optiunile-mele. Dacă alegeți să eliminați module cookie direcționate sau publicitare, veți vedea în continuare anunțuri, dar este posibil ca acestea să nu fie relevante pentru dvs. Chiar dacă alegeți să eliminați modulele cookie de la companiile listate la linkul de mai sus, nu toate companiile care difuzează publicitate comportamentală online sunt incluse în această listă, astfel încât este posibil să primiți în continuare cookie-uri și anunțuri personalizate de la companii care nu sunt listate.

Analytics

Altele