Mitul celor 2 litri de apa pe zi: cata apa trebuie sa bem si cum

0

Cu totii auzim si vedem pe toate canalele ca trebuie sa consumam minim 2 litri de apa pe zi. Stiind acest lucru oare cati dintre noi nu ne-am fortat sa bem aceasta cantitate, fara sa simtim nevoia?

Iata ca nutritionistul Mihaela Bilic contrazice acest lucru: ea spune ca nu trebuie sa ne fortam sa bem 2 litri de apa pe zi. Asta pentru ca apa se regaseste si in alte alimente pe care le consumam zilnic.

“Toate alimentele (cu exceptia uleiului) contin apa in proportii diferite, fructele si legumele fiind fruntase. Asa ca daca mancati ciorba, beti lapte sau iaurt, consumati fructe, legume, cafea, ceai, inghetata, veti avea suficiente surse de lichide in dieta. Mai adaugati la asta 2-3 pahare de apa, macar cate unul la fiecare masa si ati facut suma. Recomandarea cu 2 litri de lichide include si alimentele consumate in acea zi, asa ca nu va invinovatiti daca nu beti multa apa, ca atare”, explica nutritionista Mihaela Bilic pe pagina sa de Facebook.

Prea multa apa poate cauza si efecte neplacute in organism, ne putem simti umflati, infiltrati, iar rinichii vor trebui sa faca un efort suplimentar pentru a elimina cantitatea de apa in exces, pe care corpul nostru nu a solicitat-o.

Si Consiliul National de Cercetare si Comisia de Nutritie din Statele Unite au spus acest lucru inca din 1945, spunand ca este recomandat consumul a 1 mililitru de apa pentru fiecare calorie din mancare, iar calculele arata o cantitate de 1.5 litri pe zi.

Din pacate, urmatoarea propozitie din recomandare a fost complet uitata, pentru ca explica faptul ca cea mai mare parte din aceasta cantitate se gaseste in hrana pe care o consumam zilnic. De pilda, castravetii au un continut de 92% apa, pepenele rosu -96%, iar merele – 85%. Atunci de ce ar fi nevoie sa mai bem atat de multa apa?

Corpul nostru stie cand are nevoie de apa si declanseaza acel mecanism numit „sete”, astfel incat noi sa ii dam ce are nevoie atunci cand are nevoie.

Desigur ca sunt si exceptii de la aceasta regula. Daca faci efort fizic sporit sau stai in zone caniculare este important sa bei multa apa pentru a te hidrata.

Sau in cazurile in care exista un tratament de prevenire sau eliminarea pietrelor la rinichi, atunci este necesara o cantitate mai mare de lichide.

O piele frumoasa are nevoie de hidratare

Un studiu facut in 2007 a aratat ca o jumatate de litru adaugata zilnic la dieta obisnuita ajuta circulatia sangelui in zona pielii.

Daca totusi vreti sa consumati mai multa apa zilnic, dar nu reusiti pentru ca nu va e sete, incercati aaceste trucuri:

  • puneti putina zeama de lamaie proaspat stoarsa
  • daca va plac uleiurile esentiale si le folosti zilnic in ritualurile voastre, atunci aceasta recomandare o sa va placa: adaugati cateva picaturi din uleiurile voastre preferate pentru a aromatiza apa; in afara de aroma placuta, va veti bucura si de proprietatile benefice ale uleiurilor alese
  • adaugati cateva frunze de menta, busuioc, tei, soc sau orice planta va place. le puteti adauga proaspete sau uscate; o parte din proprietatile lor se vor transfera si in apa, iar gustul va fi unul foate placut
  • puneti cateva picaturi din siropul de fructe preferat, daca este facut in casa;

    ATENTIE la cantitatile pe care le adaugati in apa, ideea este sa aromatizati apa, nu sa o transformati in suc sau limonada!

>>> Afla despre Siropul de muguri de brad: cum se prepara si ce beneficii are

Recomandarea noastra este sa consumati atata apa cat simtiti ca aveti nevoie, fara sa va fortati. Cel mai important este sa va simtiti bine in pielea voastra.

>>> Vezi 9 Beneficii uimitoare ale musetelului asupra sanatatii, pielii si parului

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

[fbcomments url="" width="100%" count="off" num="5"]
Distribuie.

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

Necesare

Aceste cookie-uri sunt esențiale pentru a vă oferi servicii disponibile prin serviciile noastre și pentru a vă permite să utilizați funcțiile sale. De exemplu, vă permit să vă conectați la zonele securizate ale serviciilor noastre și să ajutați rapid conținutul paginilor pe care le solicitați să le încărcați. Fără aceste cookie-uri, serviciile pe care le-ați solicitat nu pot fi furnizate și le folosim numai pentru a vă oferi aceste servicii.

Targetare si Publicitate

Aceste module cookie urmăresc obiceiurile dvs. de navigare pentru a ne permite să afișăm publicitatea care este mai probabil să vă intereseze. Aceste module cookie utilizează informații despre istoricul navigării pentru a vă grupa cu alți utilizatori care au interese similare. Pe baza acestor informații și cu permisiunea noastră, agenții de publicitate terță parte pot plasa module cookie pentru a le permite să afișeze anunțuri pe care le considerăm relevante pentru interesele dvs. în timp ce vă aflați pe site-uri terțe. Aceste cookie-uri stochează, de asemenea, locația dvs., inclusiv latitudinea, longitudinea și ID-ul regiunii GeoIP, ceea ce ne ajută să vă prezentăm știri specifice locale și permite serviciilor noastre să funcționeze mai eficient. Puteți dezactiva cookie-urile care vă amintesc obiceiurile dvs. de navigare și vizați publicitatea vizată la adresa http://www.youronlinechoices.com/ro/optiunile-mele. Dacă alegeți să eliminați module cookie direcționate sau publicitare, veți vedea în continuare anunțuri, dar este posibil ca acestea să nu fie relevante pentru dvs. Chiar dacă alegeți să eliminați modulele cookie de la companiile listate la linkul de mai sus, nu toate companiile care difuzează publicitate comportamentală online sunt incluse în această listă, astfel încât este posibil să primiți în continuare cookie-uri și anunțuri personalizate de la companii care nu sunt listate.

Analytics

Altele