Cum folosim semintele de chia pentru un par si o piele mai frumoasa

0

Stiati ca in limba mayasilor „chia” inseamna rezistenta? Semintele de chia sunt considerate ca fiind unele dintre cele mai sanatoase alimente din lume, și asta din motive foarte intemeiate.

Consumul semintelor de chia are numeroase beneficii pentru sanatate, insa stiati ca puteti include aceste seminte si in ritualul vostru de frumusete? Aplicarea pe piele a semintelor de chia este mult mai eficienta pentru directionarea substantelor nutritive in organism, pentru ca piele absoarbe foarte bine. Combinatia de nutrienti din semintele de chia are un efect de intinerire asupra pielii, prin proprietatile sale de hidratare si intarire. Locul lor este la fel de mult in baie ca si in bucatarie. Iata de ce:

1. Vitamina E

Un element vital pentru mentinerea sanatatii pielii, vitamina E este un puternic antioxidant care neutralizeaza radicalii liberi care cauzeaza imbatranirea prematura. Aceasta ajuta la prevenirea aparitiei si repararea liniilor fine, ridurilor si pieli uscate, in timp ce amplifica productia de colagen. Vitamina E este, de asemenea, fotoprotectoare, absoarbe lumina UV si previne inflamarea pielii dupa expunerea intensiva la soare. Reduce umflarea, roseata si ingrosarea pielii in urma arsurilor solare, in timp ce accelereaza procesul de vindecare a ranilor.

Vitamina E stimuleaza, de asemenea, cresterea capilarelor, care creste fluxul sanguin pe tot corpul. Atunci cand vitamina E este masata direct pe scalp, creste circulatia sanguina, stimuleaza cresterea parului, facandu-l sa devina mai gros si mai puternic

2. Acizii grasi Omega

O dieta bogata in grasimi omega-3 ofera multe beneficii pentru inima, creier si oase. Putin cunoscut, totusi, este ca ambii acizi Omega-3 si Omega-6 joaca un rol important in sanatatea si aspectul pielii.

Combinatia dintre acidul linoleic (LA) si acidul α-linolenic (ALA) din aceste grasimi contribuie la intarirea barierei pielii si a functiilor structurale prin prevenirea aparitiei moleculelor pro-inflamatorii, care au tendinta de a imbatrani pielea. Aplicarea locala de grasimi omega ofera un aspect mai tineresc pielii prin cresterea cantitatii de colagen, elasticitate si fermitate. De asemenea, aceasta ajuta la vindecarea si imbunatatirea sensibilitatii pielii.

Grasimile omega contin, de asemenea, un remediu promitator impotriva caderii parului. Un studiu din 2015 pe 120 de femei care sufereau de rarirea usoara a parului au pentru 6 luni cantitatea de grasimi omega. Rezultatele: mai mult de 86% dintre participanti la studiu au sesizat o reducere a cantitatii de par pierdute precum si imbunatatirea densitatii parului si a grosimii firului de par.

Cu un continut de 5,05 grame de omega-3 si 1,65 grame de 6s omega pe uncie (28 grame), semințe de chia sunt o sursă buna de grasimi polinesaturate. Atunci cand sunt consumate intern, grasimile omega vor ajunge si spre epiderma in cele din urma, dar procesele digestive pot distruge pana la 60% din continutul lor de LA si ALA. O cale mult mai eficienta este de a le aplica direct pe piele si scalpu. Interesant este ca utilizarea locala a grasimilor omega va ajunge si la restul corpului de asemenea.

3. Zinc

Zincul este un element esential pentru organism, avand multe roluri, inclusiv in cresterea si dezvoltarea normala, functia imuna, expresia genelor si stabilizarea ADN-ului. Se gaseste in carne, cum ar fi carnea de vita si de miel, dar semintele de chia sunt, de asemenea, o sursa buna, care contine o valoare zilnica de 12% sau de 1,3 mg pe uncie (28 grame).

Zincul este, de asemenea, un antioxidant si,deci, are multe functii reparatorii pentru piele. In plus fata de atenuarea daunelor radicalilor liberi, este o componenta esentiala pentru vindecarea ranilor, repararea tesuturilor, precum si asistarea la regenerarea celulelor. Studii privind utilizarea locala a zincului pe acnee, negi, furuncule, impetigo, acnee rozacee, psoriazis, eczeme, alopecie si matreata, au aratat ca acest micro nutrient este foarte eficient in vindecarea si prevenirea acestora, dar si a altor probleme de piele. Este un ingredient cheie in produsele de protectie solara pentru ca zincul are proprietati anticancerigene naturale si fotoprotectoare.

4. Magneziu

Gasit in orice tip de celula din orice organism, magneziul este vital pentru viata. Si semintele de chia sunt o sursa bogata de magneziu; o uncie (28 grame) contine 94.97 mg din acest mineral.

In ceea ce priveste tratamentele pentru piele, terapia cu magneziu este printre cele mai vechi remedii pentru afectiuni ale corpului – practicate inca de pe vremea vechilor egipteni. Denumita terapia de la Marea Moarta, scufundarea intr-un amestec de magneziu, potasiu, calciu, sodiu, clorura, bromura era un mod eficient de a combate inflamatia si pentru a imbunatati hidratarea pielii.

Studiile moderne au aratat ca o abundenta de magneziu in apa ajuta la imbunatatirea nivelului de hidratare in pielea uscata, in timp ce reduce asprimea si roseata. Se crede ca imbaierea in apa cu un continut ridicat de magneziu functioneaza atat de bine pentru ca magneziul este foarte usor absorbit prin piele.

5. Proteine

Pentru a arata si a se simti sanatos, parul nostru are nevoie atat de hidratare cat si de proteine. Fiecare fir de par este facut in principal din proteina keratina. Acesta este inconjurat de un strat protector, cunoscut sub numele de cuticula. Atunci cand parul este deteriorat de tratamente termice, produse chimice din permanent sau coloranti, poluarea sau expunerea prelungita la soare, straturile de cuticule se separa, expunand stratul interior de keratina si permitand hidratarii se dispara.

Din fericire parul uscat si deteriorat poate fi reparat prin adaugarea de proteine. Masti cu proteine fortifica firul de par, repara celulele scuamoase si il fac mai putin fragil si susceptibil de rupere. Semintele de chia sunt o sursa excelenta de proteine; fiecare uncie contine 4,7 grame.

Retete de frumusete pe baza de seminte de chia

Pentru a avea parte de toate aceste beneficii minunate, va trebui sa cumperi seminte organice chia. Umple pe sfert o ceasca cu seminte de chia si apoi pune-o sa se inmoaie intr-o cana de apa timp de aproximativ 30 de minute pana o sa obtii o pasta gelatinoasa de chia. Aplica pasta pe fata si corp sau pe par, masand scalpul de la radacina la varf. Lasa sa actioneze timp de cel putin 10 minute inainte de clatire.

O alta varianta este de a cumpara ulei de seminte de chia pur. Este excelent pentru utilizarile de zi cu zi – pune cateva picaturi direct pe piele sau adauga 2-3 picaturi in crema de corp, sampon sau in apa de baie.

Si pentru ca nu putem rezista unei retete buna de facut in casa, aici sunt cateva idei pentru a introduce semintele de chia in ritualul de frumusete:

Masca hidratanta cu ulei de chia

-1 lingura de ulei de seminte de chia + 2 albusuri de ou + 1 cana de iaurt

Masca intaritoare de par cu seminte de chia

– 1 lingurita de seminte de chia pre-inmuiate + 2 linguri de otet de mere + ¾ cana de miere organica + 6 linguri de ulei de nuca de cocos topit

Masca exfolianta cu seminte de chia

-2 lingurite de seminte de chia + o lingurita de suc de lamaie + ½ ceasca de ulei de nucă de cocos semi-solid

Masca anti-imbatranire cu seminte de chia

-2 linguri de seminte de chia + 2 cani de ceai verde racit + 1 lingura de miere organica

Exfoliant pentru corp cu seminte de chia

-1 lingura de seminte de chia + ½ ceasca de ulei de nuca de cocos semi-solid + ¼ cana de ulei de samburi de strugure + 1 cana de zahar bio + capsuni proaspete, piure

Semintele de chia sau uleiul de chia le puteti gasi in magazinele de tip plafar.

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

sursa foto: www.naturallivingideas.com

Comentarii

Distribuie.