18 Alimente care curata arterele si protejeaza inima de atacul de cord

0

Bolile cardiovasculare sunt principala cauza de deces la nivel mondial. Arterele infundate restrictioneaza fluxul sanguin in tot corpul si, astfel, creste riscul de accident vascular si atac de cord.

Cauzele principale ale numarului ridicat de atacuri de cord includ alimentatia nesanatoasa, stresul si lipsa de activitate fizica. Prin urmare, pentru a curata arterele si a reduce riscul de boli de inima, ar trebui sa ne concentram pe mai multe alimente sanatoase pentru inima, cum ar fi urmatoarele 18:

1. Ceai verde

Ceaiul verde este bogat in catechine, care calmeaza corpul si furnizeaza energie. Mai mult, este bogat in antioxidanti care ajuta metabolismul si regleaza colesterolul. Cantitatea optima de consum este de 1-2 cesti pe zi.

2. Alge marine

Algele marine sunt bogate in antioxidanti, vitamine, minerale, carotenoide si proteine, iar consumul regulat duce la o mai bună circulatie sanguina, nivel echilibrat a tensiunii arteriale si reduce nivelul colesterolului cu pana la 15%.

3. Afine

Afinele sunt bogate in potasiu, si, astfel, creste nivelul de colesterol bun, scazand nivlul colesterolului rau. Consumul zilnic de 3 pahare de suc de afine scade riscul de atac de cord cu 40%.

4. Somon

Somonul este bogat in acizi grasi sanatosi, care scad nivelul trigliceridelor si a colesterolului si calmeaza inflamatiile. De asemenea, consumul de ton, hering si macrou ofera beneficii similare.

5. Ulei de masline

Uleiul de masline a fost folosit de greci si italieni de secole, ca o modalitate de a promova o sanatate buna. Este bogat in grasimi sanatoase, care scad colesterolul si reduc riscul de atac de cord cu 41%.

6. Nucile

Nucile sunt bogate in grasimi nesaturate si Omega-3, care au efecte puternic in stimularea memoriei, regleaza nivelul de colesterol si calmeaza durerile articulare. Migdalele și nucile sunt printre cele mai bogate surse de grasimi sanatoase, deci ar trebui sa consumam o mana de nuci si migdale zilnic.

7. Curmalele

Curmalele sunt bogate in fibre si steroli, care reduc nivelul de colesterol rau.

8. Turmeric

Compusul activ din turmeric, curcumina, este responsabil pentru cele mai multe dintre proprietatile sale medicinale. Ea are proprietati puternic anti-inflamatoare si previne depozitarea grasimilor. Turmericul poate fi adaugat in diverse feluri de mancare, sau poate fi baut sub forma de ceai.

9. Cafeaua

2-4 cesti de cafea pe zi reduc riscul de atac de cord cu 20%, spun mai multe studii de specialitate.

10. Branza

Ati auzit, probabil, faptul ca branza nu este atat de buna atunci cand vine vorba de colesterol, dar consumul moderat ajuta la reducerea nivelului de colesterol si a tensiunii arteriale.

11. Brocoli

Este bogat in vitamina K, care previne acumularea de calciu in artere, scade nivelul colesterolului si regleaza tensiunea arteriala.

12. Rodii

Rodiile au fitochimicale ce stimuleaza producerea de oxid nitric, care are efecte benefice asupra circulatiei sangelui.

13. Spanac

Spanacul curata arterele si scade tensiunea arteriala, este bogat in potasiu si acid folic, care sustin sanatatea tesuturilor musculare si reduc riscul de atac de cord.

14. Cereale integrale

Faina de cereale integrale este bogata in fibre, care echilibreaza colesterolul si previne acumularea acestuia in artere.

15. Avocado

Fructele de avocado sunt extrem de bogate in substante nutritive, iar grasimile continute de acestea regleaza nivelul de colesterol bun si rau, pastrand arterele curate.

16. Sparanghel

Sparanghelul este extrem de eficient in lupta impotriva nivelului ridicat de colesterol, deoarece are compusi puternici care calmeaza inflamatia si previn blocarea venelor.

17. Pepene rosu

Acesta sustine productia de oxid nitric, largeste vasele de sange si ofera numeroase alte beneficii pentru sanatate.

18. Sucul de portocale

Sucul de portocale este bogat in antioxidanti, care regleaza tensiunea arteriala si ajuta la sanatatea vaselor de sange. Consumul a 2 pahare de suc pe zi asigura cantitatea zilnica recomandata de vitamina C, plus numeroase alte vitamine si minerale.

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

sursa foto: pinterest.com

[fbcomments url="" width="100%" count="off" num="5"]
Distribuie.