Este bine sau nu sa curatam fructele si legumele? – Intre mit si adevar

0

Nu exista niciun dubiu ca exista multe beneficii pentru sanatate daca alegi sa consumi fructe si legume. De aceea, ideal ar fi sa incercam sa introducem in alimentatia noastra cat mai multe.

Cu toate acestea, exista discutii legate de anumite fructe si legume si de coaja acestora. Este bine sau nu sa le curatam?

Unele coji sunt curatate in functie de gust sau de preferintele fiecaruia, insa uneori nu este bine sa curatam cojile.

Cojile fructelor si legumelor sunt pline de nutrienti benefici

Cantitatile de nutrienti pe care acestea le contin variaza de la un fruct la altul.

Un mar cu coaja are cu pana la 332% mai multa vitamina K, 142% mai multa vitamina A, 115% mai multa vitamina C, 20% mai mult calciu si cu pana la 19% mai mult potasiu decat un mar fara coaja, conform acestui studiu.

Un cartof fiert cu tot cu coaja contine cu pana la 175% mai multa vitamina C, 115% mai mult potasiu si 110% mai mult magneziu si fosfor decat un cartof curatat, conform acestor date.

Acestea sunt doar doua exemple, insa concluzia e ca fructele si legumele cu coaja pot sa te ajute mai mult, sa fie mai sanatoase, dar si mai gustoase.

Cojile te ajuta sa te saturi!

Stiai ca atunci cand consumi un fruct sau o leguma cu tot cu coaja aceasta te ajuta sa te simti satul pe o perioada mai mare de timp? Acest fapt se datoreaza consumului ridicat de fibre pe care il au cojile fructelor si legumelor. Cu pana de trei ori mai multe fibre contin fructele necuratate decat cele curatate.

Cojile te ajuta sa previi anumite boli

Cojile fructelor si legumelor contin antioxidanti benefici care te ajuta sa previi boli precum Alzheimer, diferite tipuri de cancer sau boli ale inimii, dupa cum citim aici.

Ce fructe si legume nu consumam cu tot cu coaja?

Ei bine, exista anumite fructe pe care nu le putem consuma cu tot cu coaja, chiar daca sunt gatite. De exemplu, avocado. Exista insa legume, precum este dovleacul, pe care le putem consuma cu tot cu coaja dupa ce acestea au fost gatite la cuptor.

Citricele, ananasul si multe alte fructe nu pot fi consumate cu coaja, insa pot avea alte intrebuintari, de exemplu cojile de citrice pot rase si folosite ca si arome la prajituri.

AGROHERBS VA RECOMANDA:

Hreanul, dusmanul gripei, racelilor si al infectiilor

Sfecla rosie si beneficiile ei pentru sanatatea noastra

10 Beneficii ale consumului de ardei iute

Citeste primul stirile in Google Play, descarca aplicatia si aboneaza-te pentru a fi la curent cu noutatile noastre: 

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

[fbcomments url="" width="100%" count="off" num="5"]
Distribuie.