Sportul si alimentatia: reguli de nutritie pentru cei care fac sport

0

Un stil de viata sanatos nu inseamna doar o alimentatie corecta, ci si miscare zilnica. Sportul este esential in buna functionare a organismului nostru si ar trebuie sa ne gasim timp zilnic pentru a face miscare. Miscarea nu presupune doar mersul la sala sau practicarea unui sport, ci si mers pe jos zilnic cel putin 30 minute, urcatul scarilor, activitati de gradinarit sau alte munci fizice.

Este important sa avem in vedere nevoile corpului nostru atunci cand facem sport sau orice alt tip de miscare, pentru ca in timpul activitatilor fizice, organismul consuma energie si elimina lichidele prin transpiratie. Trebuie sa compensam aceste pierderi daca vrem sa ne bucuram pe deplin de beneficiile sportului.

Intr-o activitate sportiva moderata, compensatia se face prin alimentatie, insa daca vorbim de activitate fizica intensa atunci este necesara suplimentarea cu proteine, vitamine sau minerale.

Haideti sa vedem care sunt regulile esentiale de nutritie atunci cand facem miscare.

Alimentatia inainte de activitatea fizica

Hidrateaza-te! Inainte de a incepe orice activitate fizica bea 2 pahare de apa

Consuma carbohidrati! Pentru a avea energie la maxim consuma alimente bogate in carbohidrati cu doua ore inainte de activitatea propriu-zisa. Daca este mic dejun poti manca cereale integrale sau cateva felii de paine, daca este o masa principala poti opta pentru orez, paste sau cartofi.

Proteine! Pentru o digestie usoara consuma proteine inainte de inceperea activitatii sportive. De preferat peste sau carne slaba (pui sau curcan), gatite simplu pe gratar, la cuptor sau la abur.

Nu uita de vitamine si minerale! O alimentatie echilibrata, care sa includa legume si fructe, iti asigura necesarul de vitamine si minerale zilnic. Pentru cei care fac sport de performanta, insa, sunt necesare astfel de suplimentele alimentare, luate doar la recomandarea medicului sau nutritionistului.

Alimentatia in timpul activitatii fizice

Hidrateaza-te! In timpul exercitiilor fizice se pierd foarte multe lichide prin transpiratie, asadar bea apa la fiecare interval de 30 de minute. O jumatate de pahar este suficienta.

Consuma carbohidrati! Daca este vorba de o activitate fizica de durata, cum ar  fi o drumetie pe munte, atunci poti consuma un sandvis sau un baton de cereale.

Proteine! Ca si in cazul carbohidratilor, astfel de proteine sunt importante daca desfasori o activitate intensa si de lunga durata. Poti consuma un sandvis cu carne de peste sau alta carne slaba.

Atentie! In timpul exercitiilor de scurta durata NU este nevoie sa consumati nimic, apa este suficienta.

Nu uita de vitamine si minerale! Consuma bauturi speciale pentru sportivi pentru a-ti reface rezervele de electroliti (potasiu, sodiu), daca exercitiile fizice dureaza mai mult de o ora.

Alimentatia dupa terminarea activitatii fizice

Hidrateaza-te! Hidratarea este extrem de importanta pe tot parcursul zilei si activitatilor desfasurate, deci si dupa ce ai terminat exercitiile, bea cel putin 2 pahare de apa, sau alte lichide: sucuri naturale sau bauturi speciale pentru sportivi.

Consuma carbohidrati! O refacere rapida dupa antrenament presupune refacerea carbohidratilor din organismul tau.

Proteine! Consuma proteine dupa terminarea exercitiilor, te ajuta la refacerea si dezvoltarea musculaturii. Poti alege nuci sau seminte, iar daca este vorba de o masa principala consuma oua sau carne slaba.

Din nou, nu uita de vitamine si minerale! Recupereaza mineralele pierdute in timpul efortului cu sucuri de fructe si salate proaspete.

AGROHERBS VA RECOMANDA:

5 Categorii de alimente care te lasa fara energie

Beneficiile seleniului pentru organismul nostru – de ce trebuie consumat

Nivelul colesterolului este mare? Scapa in mod natural de aceasta problema

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

Comentarii

Distribuie.