Semintele de in si beneficiile lor pentru sanatatea noastra

0

Semintele de in au numeroase beneficii pentru sanatatea noastra, datorita continutului bogat in vitamine, minerale, magneziu și mangan, fibre, fitochimicale, multe dintre acestea incluzând antioxidanți, dar si acizi omega 3. Specialistii le recomanda pentru diverse probleme, dar in special pentru o digestie lenta.

Vom prezenta mai jos cateva dintre beneficiile consumului semintelor de in:

1. Diminueaza senzatia de foame. Consumate inainte de masa, fibrele continute in semintele de in diminueaza senzatia de foame. Daca vreti sa slabiti, este recomandat sa mancati seminte de in cu 30 de minute inainte de mese, pentru a va controla apetitul.

2. Intarzie imbatranirea oaselor si a pielii

3. Ajuta la scaderea colesterolului din sange si regleaza nivelul de zahar din sange. Studiile recente arata ca un consum frecvent de seminte de in (aproximativ 50 g pe zi) poate contribui la reducerea nivelului de colesterol, mai ales in cazul persoanelor care sufera de hipercolesterolemie.

4. Semintele de in ajuta la subtierea sangelui, reducandu-se astfel riscul de ateroscleroza. Acest lucru poate reduce tensiunea arteriala, previne aparitia accidentului vascular cerebral si atacul de cord.

5. Regleaza tranzitul intestinal. Daca ai probleme cu digestia si suferi frecvent de constipatie, semintele de in actioneaza rapid si eficient. Datorita continutului bogat in fibre, ele au un usor efect laxativ, stimuleaza digestia si ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Sfat: macinati seminte de in si ia cate o lingurita in fiecare dimineata (cu apa) pe stomacul gol.

6. Semintele de in combat migrenele, asadar daca suferiti de migrene incepeti sa consumati zilnic seminte de in.

7. Inlatura starea de oboseala, stresul si insomniile. Semintele de in sunt benefice si pentru sistemul nervos, contribuind la combaterea oboselii, controlarea stresului si imbunatatind calitatea somnului.

8. Atenueaza simptomele sindromului de colon iritabil. Datorita continutului bogat in fibre, semintele de in sunt indicate persoanelor care sufera de sindromul de colon iritabil.

9. Ajuta la cresterea imunitatii. Semintele de in contin substante care reduc inflamatia si permit sistemului imunitar sa functioneze mai bine. Cercetari preliminare sugereaza ca semintele de in pot estompa simptomele tulburarilor autoimune, cum ar fi artrita reumatoida, psoriazis, lupus etc.

10. Previn aparitia cancerului de colon si prostata. Semintele de in sunt una dintre cele mai bune surse de lignani, substante care previn in special cancerul de prostata si pe cel de colon.

Cum sa consumati semintele de in:

  • Adaugati seminte de in macinate in salate
  • Puneti-le peste cerealele cu lapte pe care le consumati la micul dejun
  • Adaugati-le in diverse aluaturi si compozitii pe care le gatiti la cuptor
  • Consumati-le ca atare, cu multa apa

Doza zilnica recomandata este de o lingurita de seminte de in, macinate sau intregi. ATENTIE! Nu depasiti doza zilnica. Consumate in exces, semintele de in pot deveni toxice!

Precautii de consum:

Persoanele care sufera de boli inflamatorii intestinale, cum ar fi boala Crohn, ar trebui sa evite semintele de in din cauza efectelor lor laxative. Femeile insarcinate si mamele care alapteaza nu ar trebui sa consume seminte de in, ca si femeile care sufera de fibrom, endometrioza sau boala ovarului polichistic. Barbatii care au un risc crescut de aparitie a cancerului de prostata vor exclude din dieta semintele de in.

Cereti aprobarea medicului Dvs inainte de a adauga semintele de in in regimul alimentar zilnic.

Daca ti-a placut acest articol, te asteptam sa intri in comunitatea de cititori de pe pagina noastra de Facebook, printr-un Like AICI.

Comentarii

Distribuie.